Kamis, 14 Juni 2012

sumerah diri

Dina Al-Qur’an Surat Isroil nerangkeun:
سُبْحَانَ الَذِى اَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًامِنَ اْلمَسْجِدِاْلحَرَامِ اِلَى اْلمَسْجِدِاْلاَقْصَ
Ngayatakeun Junjunan urang kenging anugrah ti Allah swt, di idro’keun sareng di Mi’rajkeun dina wengi 27 Rajab, anu dina ayat dijelaskeun yen ngawitan angkatna ti mesjidil Harom dugi ka mesjidil Aqso’.
Jadi kasimpulanana, di Mesjid ka Mesjid dianggo lumampah Manten-Na ti Mekkah dugi ka Yerusalam, teu ingkah ti Mesjid ka Mesjid. Ari Mesjid the bahasa Arab, lamun ceuk urang mah tempat sujud, di Mesjid paranti sujud urang, jadi urang kudu sujud. Sujudna ieu teh kudu di gunakeun dina tiap amal laku, margi Sulthon Auliyya kantos ngadawuhkeun dina kitab Baruqotul Robbani: tumaros ka Gusti Alloh: “naon hakekatna ari Mi’raj Gusti…?? jawab Allah ka Sulthon Auliyya:
اَلْمِعْرَجُ هُوَاْلعُرُوْجُ عَنْ كُلِّ شَىْىئٍى سِوَائِى
Mi’raj teh ningkatkeun rasa, ngilangkeun sagala rupa ingetan lain ti ka Kaula wungkul”.
Jadi kudu bener-bener aya paningkatan dina bulan Rajab ieu teh, kudu aya dina karumasaan yen kabeh oge ti Allah.
Numawi dina amal tingkatkeun ibadahna ka Allah, terutama anu geus aya dina kitab-kitab anu diterangkeun nyaeta Sholat Rajabna, aya Puasa Rajabna, Shalat Rajab the aya anu tanggal malem ka hiji, malem ka lima belas, malem ka tilu puluh. Ieu the ngayatakeun ningkatna paribadatan anu hartina sumujud kana parentah Allah. Lamun langkah-langkah urang teu di barengan ku sumujud, eta teh hartina kosong, tingkatkeun sing jadi manusa anu gerak kagiatanana teh aya dina ibadah, oge bakti ka papada, kudu aya dina rasa sumujud ka Gusti Allah.
Margi ibadah ka Allah khsusna bakti ka papada manusa umumna parentah Allah:
حَبْلٌ مِنَ اللهِ وَحَبْلٌ مِنَ النَاسِ
Didasari ku ayana sumujud kana parentah Allah, ti Mesjid ka Mesjid ti mimiti dugi ka anggeus ulah ngalesotkeun sumujudna, ulah nyingkah tina taatna, ulah ingkar tina kasatiannana, ulah kaluar tina kapatuhan estu kudu sumujud,sumerah ka Gusti Allah swt.
Tah dina Bulan Rajab ieu tingkatkeun saperti Mi’rajna Kanjeng Rosululloh. Ari hakekatna Mi’raj:
اَلصَلاَةُ مِعْرَاجُ اْلمؤْ مِنِيْنَ
Sholat Mi’raj jalma iman mah, kudu mengikuti cara nabi, ucapan nabi diturutan, padamelan Nabi ditirutan sakumaha Isro’ jeung Mi’raj, dituduhkeun ku Anjeun-Na:
اَلصَلاَةُ مِعْرَاجُ اْلمؤْ مِنِيْنَ
Anu kumaha Shalatna….? Nya anu ngeunaan kana garis tadi anu di dawuhkeun ku Sulthon Auliyya:
اَلعُرُوْجُ عَنْ كُلِّ شَىْىئٍى سِوَائِى
Ningkat tina ingetna ka Allah, ngilangkeun kanu sejena, ari urang mah boro-boro di luar Shalat, keur Shalat oge ngacaprak wae pikiran the, jadi can ningkat can jadi Mi’raj. Meumpeung Rajab hayu urang tingkatkeun supaya jadi kuat imanna teguh tauhidna. Ulah taun kamari gawe mgam kedul, papanggih deui jeung Rajab masih kedul, taun kamari can daek ngalakukeun shalat tahajud, Rajab ayeuna can ningkatkeun keneh bae, jadi teu aya gesehna, teu aya ningkatna. Jadi gunakeun peningkatan dina bulan Rajab ieu the sagala kegiatan ibadah jeung bakti:
حَبْلٌ مِنَ اللهِ وَحَبْلٌ مِنَ النَاسِ
Tembongkeun kasatiaan, kahidmatan terhadep parentah Allah jeung Rosulna, oge tembongkeun bakti ka Agama jeung Nagarana.
Sabab lamun urang teu kitu teu aya ningkatna, ningkat tina sagala ingetan lain ti wungkul ka Gusti Allah. Heunteu aya deui amal laku anu sejenna digunakeun iwal ti wungkul ibadah ka Gusti Allah. Sesuai jeung ikrar urang anu ku urang di baca dina unggal shalat:
اِنَّ صَلاَتِى وَنُسُكِى وَمَحْيَاىَ وَمَمَاتِى لِلهِ رَبِّ العَالَمِيْنَ
 Sayaktosna sholat abdi, sayaktosna ibadah abdi, sayaktosna ngatur hirup jeung kahirupan abdi, sayaktosna maot abdi, abdi sadaya nyerahkeun ka salira Gusti.
Tah jadi dina sagala tingkah laku teh masrahkeun sagala-galana ka Gusti Allah. Tapi ternyata bujeng-bujeng dina luar shalat, di luar ibadah keur ngatur kahirupan, cacak keur sholat keur ibadah oge masih can nyerahkeun diri ka Pangeran, ke bedol keneh ku sangheuk, masih keneh digundalan ku kedul, ku mumul, ku kituna kudu jadi perhatian urang dina bulan Rajab ieu gunakeun sing aya ningkatna.
Gusti nabi nerangkeun dina sejarahna, Anjeun-Na ka langit ka hiji, kadua, katilu dugi ka langit ka tujuh ka sidrotul muntaha. Urang ningkatkeunana numutkeun Ulama Tasawuf kudu mapay-mapay latifah anu tujuh anu di dunia pinuh ku gogoda-gogoda anu rek megatan urang. Sabab karep setan jeung nafsu teh rek nyasabkeun, rek nyasarkeun, nyasarkeunana lain dina luar badan bae tapi di jero badan. Dawuhan Nabi:
اِنَّ الشَيْطَانَ يَجْرِى عَلَى النَّاسِ مَجْرَى الدَّمِ حَتَّى تَحْطَرَ بَيْنَ اْلمَرْءِوَقَلْبِهِ
Syetan ngagoda manusa teh asup ka jero badan manusa melalui lubang getih munuju pusat getih. Di dunia manehna nyeureud, ngajak, supaya manusa kedul, mumul, mantangul, ari di jero diolahna nafsu nyakitu: “musuh kaula, oge musuh Aranjeun-Na teh nafsu anu ngancik salilana dina jero hate, teh hate urang teh dipake rundingan nafsu, boga karep rek nyasabkeun rek nyasarkeun, sakumaha dawuhan Allah:
وَيُرِيْدُ الشَيْطَانُ اَنْ يُّضِلَّهُمْ ضَلاَ لاًبَعِيْدًا
Ari maksud setan teh rek nyasabkeun, rek nyingkirkeun, rek mengkolkeun, rek ngagagalkeun sagala maksud hade manusa, boh dunyana boh Akheratna.
اِنَّ لِكُلِّ شَىْىٍٔ صِقَالَةٌوَصِقَالَةُالقُلُوْبِ ذِكْرُالله
Saterangna sagala rupa oge aya alat keur ngabersihkeunana. Saperti ngabersihkeun buruan aya alatna, keur ngabersihkeun samak aya alatna, keur ngabersihkeun karpet aya alatna, keur ngabersihkeun badan, keur ngabersihkeun gigi, keur ngabersihkeun mata aya alatna:
وَصِقَالَةُالقُلُوْبِ ذِكْرُالله
Ari alat keur ngabersihkeun hate dzikir ka Gusti Allah.
Tah jadi tina latifah ka hiji, ka dua ka tilu dugi ka tujuh teh, teu aya deui keur meresihkeunana iwal ku ti dzikir. Numawi Sulthon Auliyya ngadawuhkeun:
اَلْمِعْرَجُ هُوَاْلعُرُوْجُ عَنْ كُلِّ شَىْىئٍى سِوَائِى
Mi’raj teh naekna rasa, ningkatkeun kanu seejenna, da lamun teu ku dzikir mah moal bisa, kanggo naon eta teh? Kangge ngilangkeun sagala gerakan setan jeung nafsu anu ngahalangan dina jero bathin urang. Pan gusti Nabi oge kantos di halangan ku iblis nalika angkat ti Mesjidil Harom, iblis ngageroan mimitina ti katuhu ya Muhammad!teu di waler, ti kenca ya Muhammad? Teu di waler, akhirna ti hareupeun mawa obor ngahalang-halang tapi teu beunang dihalangan terus jalan. Ceuk paribasa Anjing ngagonggong kafilah berlalu ku Gusti Nabi mah digunakeun, ari urang mah digeroan ti katuhu ngalieuk, digeroan ti kenca ngalieuk, ti hareup nepi ka henteu ngalakukeun hade ngarasa kahalangan.
Tah ulah dugi ka kitu gunakeun dina urang ngalakukeun Khotaman berjama’ah lain sakadar di Suryalaya bae, dimana tempat anu geus dibuka manaqiban, pangajian sarumpingan ka eta tempat, nyirikeun urang bener-bener ningkatkeun diri ngudag kahadean lahir bathin, ulah dugi katingal angger. Kamari memeh Rajab kalakuan teu bener, ayeuna Rajab masih teu bener keneh, kamari kedul ayeuna masih kedul keneh, kamari mumul ayeuna masih mumul keneh.
Tah ulah dugi ka kitu, hayu urang tingkatkeun meumpeung bulan Rajab, terutama sakeudueung deui bulan Rewah ngayakeun shalat Nisfu Sya’ban anu saratus (100) raka’at, teu perlu dihoreamkeun aya halangan kudu ageung manah kana ibadah ka Allah mah. Saperti para sahabat para Tabi’in urang ikuti ku urang ulah kapiheulaan ku wegah, kudu rasa enteng rasa hampang boga karep anu tinggi ulah jadi manusa anu karepna anu kotor, anu rupek, anu mundur kadang-kadang hancur.
Jadi kasimpulannana Mi’raj ieu teh ti Mesjid ka Mesjid mimiti urang lumampah ngalakukeun kahadean teh dasarna sumujud ka Pangeran dugi ka anggeusna, tetep sumujud. Ulah ditembongkeun diri urang aral subaha, ngananaha komo ditalukeun jeung kaayaan urang masih kieu bae ti bareto osok shalat oge, tahajud osok, tasbeh osok tapi tetep bae kahirupan teh mundur terus, tah ulah dugi ka dikaitkeun kana kahirupan anu model kitu, justru urang nembongkeun ibadah teh didasaran ku sumujud, pinuh ku kasabaran ku katawekalan.
Ku ayana hirup ngarenghap usik-malik bisa ningal, bisa ngadangu oge geus cukup, seueur nikmat ti Allah anu kedah di syukuri, anu ku urang kedah di nikmati. Ti baheula urang tiasa ngarenghap masih can disyukuri terus, kari-kari urang daek ibadah dikaitkeun kana kakayaan, rugi dagang, teu maju tani. Kudu gedekeun wawanen urang, sumawonna dina keun untungna najan  dina keur rugi oge ulah megatkeun ibadah ka Pangeran, tetep bae khotaman, tetep bae berjama’ah dzikir, ulah kieu kapeung datang ari keur boga duit, kapeung deui datang da keur kosong jadi angin-anginan. Buru-buru berjama’ah jeung batur-batur saimah-saimah berjama’ah da bisa aya hukumna, keur ngalakukeun ibadah shalat, puasa, khotaman, dzikir aya bukuna. Ari urang ningkat mah lakukeun bae dina sagala tingkah laku, nuhun-nuhun saperti ayeuna di Pasantren Suryalaya di sarumpingan katingal can bosen ti baheula, malah mingkin pepek, mingkin euyeub bae terus-terusan. Tah katempat anu sanesna oge boh di Jakartana, boh di Bandungna, boh di Garutna, di Sumedangna, di Tasikna, di luar negrina anggeurkeun nuhun-nuhun ditingkatkeun. Jadi inditna teh kudu dasarna sumujud, datangna oge kudu sumujud ngayatakeun nikmat Allah, di anugrahkeun ku Allah dugi ka urang tiasa ibadah, ari teu aya pitulung Allah mah dimana bisa:
لاَ يَمْلِكُ لِنَفْسٍ ضَرًّا وَّلاَنَفْعًاوَّلاَحَيَاةًوَّلاَمَوْتًاوَّلاَنُشُوْرًا
Mu’min mah teu ngamilik sesuatu pedah manfaatna, pedah madhorotna, pedah beungharna, pedah miskinna, pinterna, bodona teu daya upaya anging sagala tingkah laku, sagala gerakannana atas pitulung Allah.
Tah jadi didinya sagala urang langkah teh nganyatakeun sumujud ti mimiti dugi ka anggeus teh di bawah naungan pertolongan Allah, jadi lain karep urang, lain kabisa urang, lain kanyaho urang.
Anu matak moal aya laasna, moal laas ku pedah hujan, moal kendor ku pedah halodo, mun hujan mun halodo tetep bae ngalakukeun kahadean, ngalakukeun kaalusan daek bakti, daek beramal, daek tutulung, daek tatalang sakumaha anu dianjurkeun dina TANBIH, keureuyeuh bae jadi urang teh sing jadi manusa anu dasarna sumujud ulah dugika dasarna hoream, ham-ham, urang sing jadi manusa anu sumujud, nyanggakeun syukuran, ngarumaoskeun urang di gerakeun ku pangeran oge mensyukuri atas nikmat Allah Insya Allah mulus rahayu moal aya kuciwana lahir bathin.
Mangga urang ayeuna diraksa, diriksa diri ku dzikir, gunakeun nu diucapkeun, nu di ingeutkeun keur ngabina diri urang, jasmani-rohani supaya tuman jadi hamba Allah Swt. Tah kuayana kitu teh kudu kudu hasil nikmat kana perasaan urang ayeuna, urang tingkatkeun dzikir anu nikmat kana perasaan urang, nyakitu deui sing ngeusi kana ati parat kana rasa tembus kana qalbo.
Akhirna mudah-mudahan Allah ngalimpahkeun Taufik sareng Hidayah ka urang sadayana, urang ku ayana ngariung bari ngaderes sing aya mangfaatna kangge urang sadayana, khususna kangge pribados. Amiin Ya Robbal ‘Alamin/
Wabillahit Taufik Wal Hidayah
Wassalamu ‘alaikum Wr.Wb.

                                                                                                                     
Dicutat tina : Mimbar PP Suryalaya
                      No. 02/1993
Manaqiban : 11 Rewah 1413 H
                      3 Februari 2000

Tidak ada komentar:

Posting Komentar